Rozciąganie mięśni łydki

napięcia mięśni łydki, ostroga piętowa, ból ścięgna Achillesa, ból stopy

rozciaganie brzuchatego lydki


Rozciąganie mięśni łydki.


Rozciąganie mięśnia trójgłowego łydki.

Przygotowanie:

Ustaw jedną nogę z przodu, drugą rozciąganą z tyłu tak, aby była wyprostowana w kolanie. Palce obu stóp skierowane są do przodu.

Wykonaj ćwiczenie:
Wciśnij palce tylnej stopy w podłoże, napnij mięśnie łydki. wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund.
Rozluźnij, przesuń biodra do przodu, rozciągając łydkę.
Nie odrywaj pięty od podłoża.

Powtórz ćwiczenie 3 razy pogłębiając rozciąganie łydki przesuwając biodra do przodu.
Podczas ćwiczenia oddychaj głęboko. Wszystkie ruchy wykonuj wolno i dokładnie.
Wykonaj ćwiczenie na drugiej nodze.

rozciaganie miesnia plaszczkowatego


Rozciąganie mięśnia płaszczkowatego.

Przygotowanie:

Ustaw jedną nogę z przodu, drugą rozciąganą z tyłu tak, aby była zgięta w kolanie.
Palce obu stóp skierowane są do przodu.

Wykonaj ćwiczenie:
Wciśnij palce tylnej stopy w podłoże, napnij mięśnie łydki. wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund.
Rozluźnij, przesuń biodra w dół, zwiększając zgięcie w kolanie i rozciągając łydkę.
Nie odrywaj pięty od podłoża.
Powtórz ćwiczenie 3 razy pogłębiając rozciąganie łydki przesuwając biodra w dół.
Podczas ćwiczenia oddychaj głęboko. Wszystkie ruchy wykonuj wolno i dokładnie.
Wykonaj ćwiczenie na drugiej nodze.


Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać zgodnie z zaleceniami dr Mariana.

ćwiczenia

Zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

Osteopatia

Człowiek to jedność

PIERWSZA WIZYTA

zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

O mnie

dr n. med., osteopata, terapeuta manualny, fizjoterapeuta

Szkolenia

Serdecznie zapraszam na warsztaty

TERAPIA

Indywidualne podejście do dysfunkcji pacjenta

Szkolenia

serdecznie zapraszam na kursy

Terapia seniorów

terapia dla osób w sile wieku

Osoby aktywne / sportowcy

Terapia osób aktywnych

TERAPIA/LECZENIE

WYWIAD

Publikacje