Utrzymanie pozycji przy ścianie

Bóle kręgosłupa, bóle pleców, bóle szyi

osteopatia Poznan cwiczenia x


Przygotowanie:
Stań tyłem do ściany z wyprostowanymi plecami, stopy ustawione na szerokość bioder, odsunięte nieznacznie od ściany. Postaraj się stanąć tak by pośladki (miednica), odcinek lędźwiowy, łopatki oraz barki i głowa jak najbardziej przylegały do ściany.
Podłuż wałek lub zrolowany ręcznik z tyłu głowy i przyciśnij go, by głowa była w przedłużeniu kręgosłupa.

Wykonaj ćwiczenie:
Ściągnij łopatki do siebie i w dół, ręce bokiem zwisają wzdłuż tułowia, dłonie stroną grzbietową dotykają ściany, kciuki w górę. Jeżeli nie możesz dotknąć całymi plecami do ściany, wykonaj ćwiczenie najlepiej jak potrafisz dążąc do pełnego „przyklejenia”.
Policz do 5 i postaraj się utrzymać pozycję tak, aby żaden fragment ciała nie zmienił swojego położenia.
Oddychaj głęboko. Rozluźnij się, odejdź od ściany. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać zgodnie z zaleceniami dr Mariana.

ćwiczenia

Zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

Osteopatia

Człowiek to jedność

PIERWSZA WIZYTA

zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

O mnie

dr n. med., osteopata, terapeuta manualny, fizjoterapeuta

Szkolenia

Serdecznie zapraszam na warsztaty

TERAPIA

Indywidualne podejście do dysfunkcji pacjenta

wizyta

dowiedz się jak wygląda pierwsza wizyta

Terapia seniorów

terapia dla osób w sile wieku

Osoby aktywne / sportowcy

Terapia osób aktywnych

Osteopatia

Człowiek to jedność

BÓL BARKU

Zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

RWA KULSZOWA

Zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń