Utrzymanie pozycji przy ścianie

Bóle kręgosłupa, bóle pleców, bóle szyi

osteopatia Poznan cwiczenia x


Przygotowanie:
Stań tyłem do ściany z wyprostowanymi plecami, stopy ustawione na szerokość bioder, odsunięte nieznacznie od ściany. Postaraj się stanąć tak by pośladki (miednica), odcinek lędźwiowy, łopatki oraz barki i głowa jak najbardziej przylegały do ściany.
Podłuż wałek lub zrolowany ręcznik z tyłu głowy i przyciśnij go, by głowa była w przedłużeniu kręgosłupa.

Wykonaj ćwiczenie:
Ściągnij łopatki do siebie i w dół, ręce bokiem zwisają wzdłuż tułowia, dłonie stroną grzbietową dotykają ściany, kciuki w górę. Jeżeli nie możesz dotknąć całymi plecami do ściany, wykonaj ćwiczenie najlepiej jak potrafisz dążąc do pełnego „przyklejenia”.
Policz do 5 i postaraj się utrzymać pozycję tak, aby żaden fragment ciała nie zmienił swojego położenia.
Oddychaj głęboko. Rozluźnij się, odejdź od ściany. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać zgodnie z zaleceniami dr Mariana.

ćwiczenia

Zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

Osteopatia

Człowiek to jedność

PIERWSZA WIZYTA

zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

O mnie

dr n. med., osteopata, terapeuta manualny, fizjoterapeuta

Szkolenia

Serdecznie zapraszam na warsztaty

TERAPIA

Indywidualne podejście do dysfunkcji pacjenta

Dla kobiet w ciąży

rozluźnianie napięć ciążowych

Osteopatia

Człowiek to jedność

Osteopatia czaszkowa

zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

Gabinet

zobacz dedykowany zestaw ćwiczeń

O mnie

dr n. med., osteopata, terapeuta manualny, fizjoterapeuta

TERAPIA/LECZENIE